یک نکته از هزاران

ایستادگی و پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی، به دنیا ثابت کرد که تهاجم به جمهوری اسلامی ایران پُرهزینه است.

بسيج نسبت به حركت عمومي انقلاب و نظام اسلامي، يك نقش فرا دوره اي دارد و اگر انحرافي در حركت مستقيم انقلاب و نظام ديده شود، بسيج در مقابل آن خواهد ايستاد

پايبندي نسل جوان امروز به اعتقادات و ارزش‌هاي اسلامي بيشتر و عميق‌تر از سال‌هاي اول انقلاب است.
حركت انقلاب اسلامي، حركتي موفق بوده است و دليل آن هم تجربه هاي عيني و واقعيات موجود و پيشرفت‌هاي برجسته 32 ساله ملت ايران است.
همانگونه كه بسيج و بسيجي بايد قانون را رعايت كند، از طرف ديگر، اگر قوانين و ضوابط دست و پاگيري مقابل بسيج و گسترش روحيه بسيجي وجود داشته باشد، بايد كساني كه تغيير قوانين بعهده آنان است، اين موانع را بر طرف كنند.
تا رسيدن به پيروزي نهايي، قطعاً چالش و مبارزه وجود خواهد داشت، بنابراين نظام اسلامي همواره نيازمند يك نيروي دفاعي توانا، بيدار، مستحكم و آماده بكار است كه همان روحيه بسيجي در عرصه دفاعي است.

 

 

هر بلایی کز تو آید رحمتیست

 

آقا در خلال صحبت‌هایشان برای جانبازها شعر قشنگی هم می‌خوانند که من کم حافظه‌ هم حتی یادم می‌ماند و یادداشتش می‌کنم:
هر بلایی کز تو آید رحمتیست / هر که را رنجی دهی خود رحمتیست
زان به تاریکی گذاری بنده را / تا ببیند آن رخ تابنده را
تیشه زان بر هر رگ و بندم زنند/ تا که با عشق تو پیوندم زنند
و همان جانبازی که دل همه را چند دقیقه قبل با خودش برده بود باز هم شروع می‌کند به ناله کردن. بچه‌های بیت می‌روند دورش و او با دست شروع می‌کند چیزهایی روی هوا نوشتن.
همان حوالی نشسته‌ام. از بین محافظ‌های دور تخت جانباز راه باز می‌کنم و روان نویسم را می‌دهم دستش و کاغذی را هم می‌گیرم جلویش.
همه سرهایمان را خم کرده‌ایم روی کاغذ که ببینیم جانباز روی آن چه چیزی می‌نویسد. و او کلمه "شال گردن" را روی کاغذ نقش می‌زند.
می‌فهمیم که چفیه آقا را می‌خواهد.
و دقایقی بعد که سخنرانی آقا با توصیه به خانواده‌های جانبازان مبنی بر اینکه این جانبازان نعمت‌اند و شما هم قدر این نعمت‌ها را بدانید به پایان می‌رسد؛ یکی از محافظ‌ها چفیه آقا را می‌گیرد و می‌آورند به جانباز می‌دهند.
جانباز هنگامیکه می‌خواهد برود روی کاغذ می‌نویسد: "ببخشید".